Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výstup: coolervoucí důkazní materiál akademicko-onlinové validace
Polách, Jakub ; Zálešák, Jan (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Společnost vědění je podle Konrada Paula Liessmanna struktura podléhající určitým politickým a ekonomickým zájmům. V této struktuře je vysokoškolské vzdělávání redukováno pouze na profesní vyučení a potenciál takto nabytých znalostí je měřitelný jen podle toho, jaké je jejich uplatnění na pracovním trhu. Tato situace vede k transformaci industriální společnosti ve společnost, v níž nejde o těžbu surovin, ale vědění. Liessmann mluví o procesu industrializace vědění, v němž průmyslového dělníka podřízenému ekonomickému modelu fungujícímu na principu materiální produkce nahrazuje dělník vědění podřízený ekonomickému modelu operující se symbolickými hodnotami. Vzdělání je podřízeno manažersky řízenému ekonomickému zhodnocení – na vědění jsou aplikovány průmyslové postupy a ve výsledku tak nejde o hodnoty, názory či přesvědčení. Rozhodující význam má zhodnotitelný výstup, coolervoucí důkazní materiál akademicko-onlinové validace. V souvislosti s touto kritikou se bakalářská práce zabývá možnými obsahy vyprázdněného akademického titulu BcA. Komodifikace čehokoliv je v tomto procesu čistě náhodná.
Vizuální ztvárnění vybraných elektronických hudebních stylů
Chlebus, Jiří ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Houf, Václav (vedoucí práce)
Tato práce je výsledkem přenesení hudebních prožitků, vjemů a představ autora do statické vizuální podoby. Vybrané elektronické hudební styly jako dubstep, breakbeat, drumandbass, tekkno, techno a psytrance, nesou ve své skladbě určité typické znaky, které se autor snaží zachytit do vizuální podoby. Výsledkem práce je soubor počítačově graficky ztvárněných motivů, které reprezentují dané hudební styly a vyjadřují autorovy vizuální představy, které získává prostřednictvím poslechu daných hudebních stylů.
Politické billboardy a plakáty v prostoru města: Případová studie Prahy
Weyrová, Dominika ; Hána, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá politickými billboardy a plakáty v prostoru hlavního města Prahy před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Pro výzkumné účely této práce byly vybrány tři katastry s rozdílnou skladbou obvykle žijících obyvatel (Stodůlky, Černý Most a Dejvice) a ty následně porovnávány mezi sebou. Jejím cílem bylo zaprvé zkoumat prostorové rozmístění kampaní v těchto pražských katastrech, zda se lišila jejich četnost nebo i obsahové sdělení. Dále bylo dotazníkovým šetřením zkoumáno vnímání billboardů a plakátů v rámci předvolebních kampaní ze strany potenciálních voličů a v poslední části byly zkoumány strategie, které využívají jednotlivá politická uskupení při práci s billboardy a plakáty. Prvním výstupem byla mapová zobrazení, ze kterých vyplývá rozdílná četnost outdoorové reklamy ve vybraných katastrech, obsahové rozdíly ale v rámci katastrů ve výzkumu zaznamenány nebyly. Dalším výstupem byl fakt, že lidé si billboardů či plakátů v prostoru města obecně všímají, některé vnímají spíše pozitivně, jiné naopak spíše negativně ale ovlivnění jimi při volbách pak naprostá většina z nich odmítá. Z rozhovorů s představiteli stran o strategiích při rozmisťování vyplynulo, že se k outdoorové reklamě staví každý politický subjekt poměrně odlišně a není možné...
Komparace zpracování plakátové tvorby v Československu, Polsku a Japonsku - 60. léta a současnost
Dvořáková, Barbora ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Maňák, Vratislav (oponent)
Práce se zabývá tématikou filmových plakátů, a to jak současných, tak těch z 60. let minulého století. V rámci teoretické části je práce rozdělená dle jednotlivých zemí na český plakát, polský plakát a japonský plakát 60. let a současnosti a pojednává o historickém vývoji a představitelích plakátové tvorby daného období a země. V rámci analytické části je sledován počet výskytů článků o plakátech v obou zvolých obdobích ve všech třech zemích ve vybraných médiích a obsah těchto článků.
Návrh nového vizuálního stylu Švandova divadla
Španělová, Klára ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Práce se zaměřuje na jednotný vizuální styl, který formuje identitu značky. Cílem je graficky navrhnout a zpracovat nový jednotný vizuální styl pro Švandovo divadlo. V teoretické části nejprve popisuji funkce grafického designu v obecném slova smyslu. Věnuji se pak jednotnému vizuálnímu stylu a vysvětluji, proč je pro všechny značky klíčový v kontextu komunikace. Dále zkoumám, jak pracují s grafickým designem lokální divadelní instituce. Hlouběji se zaměřuji na divadla, která se rozhodla svoji vizuální identitu úplně změnit a prošla si redesignem. Následně provádím analýzu současného vizuální stylu Švandova divadla. Hledám konkrétní úskalí a možnosti ke změně. S pomocí získaných poznatků nakonec představuji svůj autorský návrh na nové grafické řešení. Součástí je logo, představení jeho variant, výběr konkrétní barevné palety a písem. Vizuální styl dále prezentuji na sérii čtyř různých plakátů, které uvádějí představení Švandova divadla. Doplňuji ho ještě grafickým zpracováním lístků na představení, ukázkou programu a propagačních předmětů divadla. Hlavním výstupem práce je grafický manuál, kde je popsaná také inspirace a význam jednotlivých rozhodnutí při vytváření grafického řešení.
Návrh a vypracování výukových plakátů pro ruční obrábění dřeva na 2. stupni ZŠ
TOŠER, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vypracováním plakátů pro ruční obrábění dřeva na 2. stupni ZŠ. Práce se v teoretické rovině věnuje především charakteristice dřeva obecně, metodám základního ručního obrábění dřeva a základním nástrojům a nářadí pro ruční obrábění. Důležitou součástí práce je i kapitola o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, která by neměla chybět, protože vždy dbáme na zdraví žáků. Na základě zvolení vhodných metod obrábění, a vhodné formy provedení, byly vytvořeny a vytisknuty vzdělávací plakáty, jež jsou výstupem praktické části.
Návrh a vypracování vzdělávacích plakátů pro ruční obrábění dřeva na 2. stupni ZŠ
DOČKAL, Ondřej
Hlavním tématem bakalářské práce je návrh a samotná kompletace výukových plakátů pro ruční obrábění dřeva na 2. stupni základních škol. Tyto nástěnné plakáty o velikosti A0 by měly sloužit jako konstrukce pro výuku technické výchovy na základních školách. Konkrétně jsou v práci popsány a názorně zobrazeny 2 plakáty obsahující 2 metody obrábění dřeva. Práce zahrnuje samozřejmě komplexní charakteristiku ručního obrábění dřeva. Popisuje dřevo jako samotné. Navazuje přehledem a popisem jednotlivých metod ručního obrábění dřeva. Popisuje nástroje a nářadí potřebné k práci se dřevem. Neopomíná ani bezpečnost práce ve školních dílnách, která je nezbytná.
Aleš Najbrt a jeho místo v českém grafickém designu
SOUKUPOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje zejména osobnosti českého grafického designéra a typografa Aleše Najbrta, zvláště jeho přínosu pro český grafický design, a zasazuje ho do dobového kontextu. Dále pojednává o stručné historii grafického designu se zaměřením na plakát jako formu propagační grafiky. Třetí kapitolou této části je pak historie české typografie od šedesátých let dvacátého století. Praktickým výstupem bakalářské práce je tvorba autorského písma a následně jeho vzorové užití na plakátu. Praktická část obsahuje především popsané postupy tvorby fontu a propagačního plakátu.
Arnošt Hofbauer (1869 - 1944)
Novotná, Tereza ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Téma této diplomové práce vychází z mého zájmu o umění kolem roku 1900 a navazuje na mou bakalářskou práci. V chronologicky řazených kapitolách přibližuji Hofbauerovy životní osudy a jeho jednotlivá tvůrčí období, zohledněn je přitom například vznik S. V. U. Mánes a časopisu Volné směry, plakátová tvorba aj. V závěru práce přikládám pro ucelený pohled na Hofbauerovo dílo katalogy jeho děl ze státních i soukromých sbírek. Mým cílem je představit Hofbauerovo dílo v co nejucelenější podobě a v kulturně- historickém kontextu, zhodnotit jeho význam pro vývoj výtvarného umění v českém prostředí.
Analýza vizuální komunikace na příkladu současných evropských divadelních plakátů
Jonášová, Helena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Cílem předkládané práce je popsat a stanovit základní principy vizuální komunikace z pohledu teorie masové komunikace a klasických mediálních teorií a pokusit se o základní syntézu těchto oborů. Vizuální komunikace je v současné době stále více převládající forma komunikace z hlediska marketingu a reklamy, ale také z pohledu ryze uměleckého vyjadřování, které v dnešní době upouští od klasických konzervativních technik a hledá nové možnosti exprese. Profilace diplomové práce na evropský divadelní plakát, který je faktickou syntézou těchto směrů, umožňuje adekvátně zhodnotit relevanci mediálních teorií ve vztahu k vizuální komunikaci jako prostředku cíleného adresování příjemců pomocí obrazového sdělení. Téma evropského plakátu je zvoleno, aby šířeji demonstrovalo obecnou akceptaci vizuální komunikace jako součást sociokulturního diskurzu v globálním smyslu. Dalším rozměrem divadelního plakátu je jeho funkce ve veřejném prostoru a možnosti publika přijímat sdělení právě v tomto prostředí. Na pozadí relevantních mediálních teorií bude rovněž prezentováno postavení současného divadelního plakátu mezi novými trendy masové komunikace. Rychlý nástup nových médií a jejich snadná dostupnost i obsluha nutí tradiční média se tomuto trendu přizpůsobovat a měnit své strategie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.